هداياي تبليغاتي چيست؟
هداياي تبليغاتي، کالاهايي هستند که نام تجاري يا شعاري از برند شرکت بر روي آنها وجود دارد و به صورت رايگان به مخاطبان متفاوت اهدا ميگردد.
در دنياي رقابتي امروز هديه دادن يکي از استراتژي بازاريابي شرکتها و موسسات براي برندسازي و جذب مخاطبان بيشتر، نشان دادن لوگو، آرم و نام تجاري، تبليغ و ترويج محصولات و خدمات به مشتريان و مخاطبان، بالا بردن بازده کاري و افزايش بهرهوري و ... است.
همچنين جذب مشتري براي گسترش کسب وکار، افزايش فروش، افزايش سود و درآمد امري بسيار رايج و ضروري بوده که ميتوان با استفاده از فرآيندهاي مختلف حکاکي ليزري و يا چاپ روي متريالهاي متفاوت اعم از چوب، پارچه، شيشه، فلز، چرم و ... هدايايي از قبيل دفترچه يادداشت، ليوان سراميک و ماگ، جاکليدي، مگنت يخچال، فلش مموري، سررسيد، خودکار، پاوربانک، ست کيف پول، جاسوئيچي و .... هداياي تبليغاتي ارزان، نفيس، نمايشگاهي، مديريتي، خلاقانه و ... تهيه نموده و در مجامع و مناسبتهاي مختلف سمينارها، نمايشگاهها و کنفرانسها به مخاطبان و مشتريان هديه داد و با ماندگاري تبليغات روي کالاي ارائه شده، نام و خدمات شرکت در بين مردم رواج يافته و تاثير شگرفي روي ذهن مشتريان ايجاد کرده و در نهايت سبب جذب بيشتر مشتريان ميگردد.
حکاکي روي هداياي تبليغاتي با دستگاههاي حکاکي ليزر و چاپ انجام ميشود.
انواع هداياي تبليغاتي
هداياي تبليغاتي انواع مختلفي دارد مانند: خودکار تبليغاتي، فلش مموري، ليوان سراميک و ماگ، ليوان پلاستيکي، کلاه تبليغاتي، تيشرت تبليغاتي، لوازم اداري تبليغاتي، جعبه تبليغاتي، ساک دستي، فولدر چرمي، فلاسک، پاور بانک، اسپيکر، آفتاب گير تبليغاتي، کتاب نفيس، ست کيف پول، تنديس، لوح تقدير ، جاسوئيچي، دفتر تلفن، سررسيد و .... که ميتوان روي هر متريالي از قبيل: چوب، چرم، شيشه، فلز، پلکسي و ... با توجه به موارد مصرف، سلايق و بودجه مشتري عمليات حکاکي يا چاپ را با دقت و کيفيت بالا انجام داد.
شرکتهاي تازه تاسيس معمولا جهت تبليغات با صرف هزينه کمتر از هداياي تبليغاتي ارزان استفاده ميکنند اين نوع هدايا معمولا در تعداد بالا براي مخاطبين زيادي در نمايشگاهها و همايشها استفاده ميشود.
با استفاده از هداياي تبليغاتي خلاقانه ميتوان تاثير تبليغات خود را در ذهن مخاطب چندين برابر کرده و با استفاده از آن اثرگذاري بازاريابي و بهرهوري را بيشتر نموده همچنين با استفاده از خلاقيت ميتوان پيام تبليغاتي را سريع تر به مخاطب منتقل کرد.
هداياي تبليغاتي خاص
هداياي تبليغاتي خاص معمولا هداياي نفيس و لوکسي هستند که ارزش مادي و معنوي زيادي داشته و بسيار ويژه و شيک هستند و در ذهن مخاطب ماندگارتر و داراي تاثير بيشتري بوده و فراموش شدني نيستند.
هداياي تبليغاتي جديد به علت تکراري نبودن داراي تاثيرگذاري بيشتري مي باشند و بايد مشتريان يا مخاطبيني که ميخواهيم به آنها هديهاي بدهيم تاکنون از اين هديه استفاده نکرده باشند و براي آن ها جديد باشد.
اينگونه هدايا معمولا به مشتريان بسيار ويژه، کارمندان خاص جهت قدرداني از آنان اهدا ميگردد و به جهت نفيس بودن آن مورد توجه اطرافيان قرار گرفته و نام شرکت و برند آن بين مردم ترويج ميشود. هداياي نفيس جايگاه ويژه اي بين مشتريان خاص دارد و باعث ايجاد حس ديده شدن و ارزش آفريني براي مشتري شده و در ذهن مشتري نفوذ ميکند.
اينگونه هدايا شامل ستهاي مديريتي گران قيمت، کتب و يا خودکارهاي بسيار نفيس هستند که به مديران هديه ميدهند و داراي فرم و بسته بندي خاصي بوده و براي اثرگذاري بيشتر بايد به نحوي بسيار درست و برنامهريزي شده به مديران اهدا شود.
هداياي تبليغاتي نمايشگاهي
با استفاده از هديه تبليغاتي نمايشگاهي ميتوان جلب توجه نموده و حجم انبوهي از مشتريان را به سمت غرفه کشيد و با تبليغ برند خود اعتبار و محبوبيت شرکت را افزايش داد.
در سال 1400 گستردگي هداياي تبليغاتي و به روز بودن يکي از گزينه هاي مهم در ساخت هداياي تبليغاتي بوده است. سعي داشته است هداياي تبليغاتي جديدي را مانند دنگلر, وابلر, شلف تاکر, ساخت تنديس و ... به بازار وارد نمايد تا توجه مخاطبان و مشتريان عزيز را جلب کند